U čeho je vhodné zbystřit, když měníme obchodního ředitele? 1/2

Velikost textu: A A A

U čeho je vhodné zbystřit, když měníme obchodního ředitele? 1/2

Ilustrační foto
  • autor: red

 

Jaká je naše představa?

Vyměnit obchodního ředitele není mnohdy jednoduchá záležitost. Špatný výběr může mít neblahé, ne-li fatální důsledky pro prosperitu celé společnosti. Určitě je na začátku vhodné si ujasnit, co vlastně chceme. Koho hledáme a co od něj očekáváme. Zásadní bude zajisté, aby dotyčný měl dostatečné zkušenosti na poli obchodu, své profesi úměrně vysoké IQ, zapomínat nelze ani na EQ, tedy emocionální koeficient, který je při vysoké manažerské pozici neméně důležitý. Velkou roli hrají komunikační schopnosti a umění rozhodovat, často pod vysokým tlakem.

Je vhodné lovit ve vlastních vodách?

Někdy se vyplatí sáhnout do vlastních řad, jindy chceme přinést do společnosti takzvaně nový vítr a je vhodnější pohled zvenčí. Každá varianta má svá pozitiva i negativa. Pokud se zabýváme velmi specifickou oblastí prodeje, pak se vyplatí vzít člověka znalého věci a zkušeného v dané oblasti, tedy někoho z interních zdrojů. Jde-li nám o prodej jednodušších produktů, pak se není třeba obávat riskovat a vzít i člověka zvenčí.

Ten nejlepší?

Častou praxí je povýšení některého ze stávajících zaměstnanců, zpravidla toho, který vykazuje dlouhodobě skvělé prodejní výsledky a jeví se také jako spolehlivá a zodpovědná osobnost. Není však zárukou toho, že když byl dobrým obchodníkem, bude i dobrým manažerem. I když má řadu cenných zkušeností, nelze automaticky předpokládat, že bude i dobrým šéfem pro celý tým. 

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Štítky: podnikání

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Lze přes internet vydělávat?

Naše odpověď zní „ano“! Čtěte nás dál, kde vás seznámíme s oblíbenými možnostmi, kterými se lze dopracovat k přivýdělku.…

Poskytnutí sídla společnosti je výhodné a praktické

 Pokud podnikáte nebo se chystáte podnikat, musíte mít sídlo společnosti. To nemusí být jednoduché získat, protože vhodné…

Jak se stát úspěšným šéfem

Vedoucí pozice ve firmě je snem mnoha zaměstnanců. Většina lidí, až na výjimky, se musí na pozici leadera týmu postupně propracovat.…

Nakupujete v zahraničí? Dejte si pozor na clo!

 Dovoz zahraničních produktů je velkým lákadlem jak pro podnikatele, tak občany. Přestože díky otevřenosti trhu zejména…

Jak si vybrat reklamní agenturu

 Jste v situaci, kdy byste rádi zviditelnili svou firmu, svůj produkt nebo projekt? Pokud se na poli marketingu…

U dovozu a vývozu zboží musíte splnit zákonné povinnosti

 Jestliže ve vás vzklíčil nápad, že začnete obchodovat se zahraničím nebo již dokonce s cizinou obchodujete, měli byste…

K čemu využít výrobky z plexiskla

 Reklama je alfou i omegou každého podnikání. Nestačí mít jen dobrý podnikatelský záměr, ale také musíte mít skvělou…

Pošlete svůj balík do světa

Zajistit dopravu svého balíku do zahraničí není díky existenci vyspělých a spolehlivých přepravních služeb vůbec náročné.…

Jak založit úspěšný eshop

 Internetových obchodů vzniká každý rok tolik, jako rostou houby po dešti. Jenže to neznamená, že by byly úspěšné. Většina…

 
Kosmetika a oblečení Zdraví a výživa Sport a cvičení Cestování a dovolená Děti a rodina Domov a bydlení Peníze a podnikání Elektro a počítače Auto a moto Zahrada a zvířata Kultura a umění Vzdělání a zábava
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt